Search This Blog

Hentikan Windows 7 Kemalangan

on Sunday, September 9, 2012

Sponsored

Windows 7 telah dibangunkan dari tanah untuk prestasi yang baik serta untuk ketegapan. Walaupun ia melakukan dengan baik pada kebanyakan masa, terdapat juga kes-kes di mana orang telah mengalami Windows 7 kemalangan. Mari kita melihat mengapa ini adalah demikian dan bagaimana untuk mengelakkan kemalangan.

1. Sistem spesifikasi. Windows 7 tidak memerlukan mesin yang agak moden untuk berjalan di. Walaupun kurang babi sumber daripada Windows Vista, 7 adalah masih agak berat pada komputer, jadi pastikan bahawa perkakasan anda sepadan dengan keperluan minimum yang Windows 7 memerlukan. Untuk menjalankannya, spesifikasi minimum yang berikut mesti dipenuhi:

- 1GHz pemproses
- 1GB RAM
- 16GB ruang cakera keras
- Grafik kad dengan sokongan DirectX 9 dan 128MB memori

2. Pastikan semua pemandu dalam sistem anda serasi dengan Windows 7 dan bahawa mereka akan dikemas kini. Pastikan untuk mendapatkan driver terbaru untuk perkakasan anda dan memasang mereka pada Windows 7. Seorang pemandu yang rosak atau tidak serasi boleh menyebabkan kemalangan sering.

3. Jika anda boleh boot Windows 7 dalam Safe Mode, anda perlu berbuat demikian selepas kemalangan. Dalam Safe Mode, cuba untuk ingat perkara terakhir yang anda lakukan sebelum kemalangan itu berlaku. Adakah ia pemasangan program? Atau mungkin ada perubahan tetapan. Longgarkan perubahan ini, mulakan semula komputer anda dan memeriksa jika kemalangan itu berlaku sekali lagi.

4. Memastikan bahawa terdapat cukup ruang cakera pada komputer anda untuk operasi biasa Windows 7. Jika anda menjalankan rendah di ruang cakera, memindahkan semua fail muzik dan foto (jika ada) ke cakera keras luaran dan uninstall mana-mana perisian yang tidak perlu untuk mengosongkan ruang.

5. Selepas anda telah dilakukan semua cek di atas, ia adalah penting untuk memeriksa registry Windows untuk kerosakan atau kesilapan. Untuk berbuat demikian, anda perlu menggunakan perisian bersih pendaftaran baik. A bersih pendaftaran akan mencari keseluruhan pendaftaran untuk kesilapan dan menetapkan mereka. Satu manfaat sampingan daripada proses ini adalah bahawa Windows harus berjalan lebih cepat.

Satu pembersih registry yang baik akan membantu menjaga sistem Windows anda dalam keadaan yang baik dan melaksanakan secara optimum. Jika anda tidak pasti yang bersih pendaftaran untuk menggunakan, anda boleh mengambil lihat pada ulasan ini pembersih pendaftaran.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Noorshah Network Enterprise All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.